Barevná sukně - návod na ušití

3. července 2013 v 15:18

Letní sukně

Když si ušijete tuhle sukni, můžete s klidem říct, že ovládáte šití na šicím stroji.

Základem sukně jsou malé lichoběžníky, které sešíváte postraně k sobě vždy "horní" užší stranou a lícem k lícu.
Řady lichoběžníků sešíváme k sobě tak, aby na sebe navazovaly jako "cihly".

Když sešijete dva lichoběžníky, nezvedejte patku ani nestříhejte nit a přiložte za patku další dva kousky na sešití. Až sešijete dostatečné množství dvojic ustřihněte nit a vraťte se na začátek celé "vlajkoslávy" a tak jak jsou za sebou sešité je zentlujte.
Sešité dvojice sešijte k sobě stejným způsobem a čtveřice rovněž až budete mít pruhy dostatečně dlouhé. Nezapomeňte švy sežehlit.

Obvod pasu zjistíte tak, že změříte obvod boků a přidáte 10 až 20 cm (pro pohodlné oblékání). Tak dlouhou (širokou) uděláte první řadu lichoběžníků. Délka (šířka) druhé řady vyplyne z té první, A tak pokračujte dál, počet řad je jen na vás, podle toho jak dlouhou chcete mít sukni. Každou sešitou řadu zentlujte a sežehlete.

Z několika lichoběžníků udělejte obdélníky, také je sešijte a pruh použijte na pas, našijte na horní řadu, oentlujte, otočte do rubu a dvakrát prošijte. U jednoho ze švů sešitých obdélníčků nechte mezeru pro navlečení tří řad gumy, šev kousek rozpárejte a navlečte gumu.
Spodní okraj sukně také oentlujte a zahněte 1 cm.

Celou sukni důkladně vyžehlete.